Ceci n’est pas une bière...

Een mannelijke frisdrank met een verbazende positionering

Het is met deze slogan dat AB Inbev onlangs in het Magritte-museum een verrassende nieuwigheid in het Jupiler-gamma heeft gepresenteerd. Zelf noemen ze het een gebrouwen softdrink. Het productieproces vertrekt, net als dat van bier, van mout en fermentatie. Aangezien het om een softdrink gaat, moet er vermeden worden dat suikers worden omgezet in alcohol. Maar Jupiler FORCE mag dan al gebrouwen zijn, het gaat hier wel degelijk over een dorstlessende softdrink, die naast water ook natuurlijke aroma’s van citroen, limoen, kefir, hop en koolstof bevat. Het drankje wordt geproduceerd in de Belle-Vue-brouwerij in Sint-Pieters-Leeuw, en vervolgens naar Leuven teruggebracht om daar ingeblikt te worden in twee formaten: 25 cl en 33 cl. Volgens Tom Steppe, Marketing Director Jupiler & Stella Artois Benelux en Frankrijk, zijn mannen op zoek naar een verfrissende en dorstlessende drank die ze de hele dag door kunnen drinken. Bier wordt namelijk vooral na 17 uur geconsumeerd.

Ze willen ook een product met minder suiker dan de frisdranken die vandaag op de markt zijn. Jupiler FORCE beantwoordt met zijn moutsmaak perfect aan deze robotfoto. “Onze doelgroep zijn mannen van boven de dertig, die de bitterheid die het karakter van het product vormt kunnen appreciëren.” De naam “Force” en de Jupiler-stier die erop staan zouden kunnen doen denken aan een energiedrankje, maar dat is het niet. Waarom dan die keuze? Gewoon, om het viriele imago van Jupiler in de verf te zetten: mannen, weet je wel...

Tag: 

Recente productlanceringen

  • Food
  • Food
  • Food
Bord-Bia - NL - SIDE