Carrefour biedt in haar Hypermarkt in Drogenbos voortaan een extra service aan haar klanten: een ruimte die volledig in het teken van parafarmacie staat. Het gaat om een ‘shop-in-shop’ waar producten van de grootste farmaceutische merken verkrijgbaar zijn. Zo zijn er onder meer dermocosmetische artikelen, eerstehulpproducten, aromatherapeutische spullen en zelfs talloze producten voor baby’s en jonge moeders te koop.

Carrefour was de eerste retailer in België die een parafarmacie in een supermarkt opende. Dat gebeurde in 2010, in Bierges. Sindsdien kwam er ook nog een parafarmaceutische vestiging in Mont-Saint-Jean. De Hypermarkt Carrefour in Drogenbos wordt dus als derde winkel aan dat lijstje toegevoegd.

“Welzijnsoase”In Drogenbos vormt de parafarmacie als het ware een kleine ‘welzijnsoase’ aan de rand van de winkel. De parafarmacie kreeg twee ingangen (eentje aan de parfumerieafdeling en eentje naast het onthaal) en een aparte kassa. De ruimte is ingericht met een houten vloer en toonbank, om voor een ontspannen sfeer te zorgen. Klanten worden er persoonlijk ontvangen door een verkoopster, die op haar beurt wordt bijgestaan door een gediplomeerd apotheker.

Assortiment

Het gamma van de parafarmacie van Hypermarkt Carrefour in Drogenbos omvat voedingssupplementen, zonneproducten, eerstehulpproducten, producten voor mond- en gebitshygiëne, make-up, gezichts-/haar-/lichaamsverzorging, aromatherapie,... De klanten vinden er alle merken van verzorgingsproducten die normaal gezien bij de apotheek verkocht worden: Laroche Posay, Caudalie, Nuxe, Vichy, Eucerin … Ook in het assortiment: alle producten voor een manicure/pedicure en zelfs orthopedische accessoires (met bijvoorbeeld producten van het merk Epitact). Jonge mama’s vinden ook hun gading in de parafarmacie, met specifieke verzorgings- en hygiëneproducten voor baby’s (Mustela, Uriage, Medela ...).

Concept wordt uitgebreidDrogenbos is slechts de eerste fase. Het parafarmacieconcept wordt namelijk uitgebreid naar alle Hypermarkten Carrefour waar de vraag naar dit soort producten groot is en waar er voldoende ruimte is. Het is dus best mogelijk dat er dit jaar nog andere vestigingen de deuren openen. Op dit moment omvat het assortiment al 4.000 producten, maar het aanbod zal per winkel verschillen naargelang de behoeften van de klanten. Carrefour zegt het assortiment in de toekomst trouwens nog verder te willen uitbreiden en diversifiëren.