Caprice: wees eens grillig

Een kaasje op elk moment van de dag met Bongrains “En Cas de Caprice"

De Caprice des Dieux is een begrip in de koeltogen van dit land: al vijftig jaar lang heeft hij er zijn vaste stek, net als in het hart van de Belgische consument trouwens. De Caprice is marktleider van het segment van de ‘ovalen’ halfzachte kazen met witte korst, dat zijn bestaan trouwens te danken heeft aan het hemelse kaasje. De fabrikant heeft vijf decennia lang hard gewerkt om zijn product aan de top te houden. Niet alleen door een krachtig mediaplan (met onder andere drie tv-campagnes per jaar), maar ook door regelmatig op de proppen te komen met nieuwe formaten. Het huidige gamma telt kazen van 125g, 200g, 300g, een mini-Caprice van 3x50g en een verse natuurkaas die de naam Caprice des Anges draagt. Vandaag komt daar de “En Cas de Caprice” bij, een woordspeling in het Frans die zowel Caprice ‘snack’ betekent als ‘voor grillige momenten’. Wat zoveel wil zeggen als: eet ‘m wanneer je er zin in hebt! Het doel van het nieuwe product is de markt te vergroten. Het minikaasje richt zich op tamelijk jonge gezinnen (onder de 35), met of zonder kinderen. Deze doelgroep vertoont een minder klassiek consumptiegedrag. De verpakking van En Cas de Caprice werd ontworpen om de kaas zo vers mogelijk te houden, waardoor je er overal van kan genieten: als tussendoortje, bij het aperitief of gewoon wanneer je er zin in hebt. Hij vormt dus eerder een complement dan een concurrent van zijn grotere broers, die vooral gemaakt zijn om aan tafel te eten. De smaak is echter helemaal dezelfde. Het ziet er dus naar uit dat de consument moeilijk zal kunnen weerstaan aan dit mini-exemplaar van zijn favoriete kaassoort. De packaging is tegelijkertijd extra verleidelijk en herkenbaar, en het ambitieuze mediaplan (tv, point of sales, promo) doet ongetwijfeld de rest.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE