Belg lust geen restaurant- en chefmerken

De helft van de Belgen eet thuis internationale gerechten. Voor restaurant- en topchefmerken lopen we echter niet warm. Dat blijkt uit een studie van Ipsos.

 

51% van de ondervraagde Belgen is geïnteresseerd in het thuis eten van voedsel van andere culturen of streken. We denken daarmee net iets internationaler dan de gemiddelde Europeaan (50%) en het wereldwijd gemiddelde (45%). Ook ambachtelijke producten kunnen de helft van de Belgen (47%) bekoren.

Wat ons dan weer helemaal niets zegt zijn restaurantmerken en producten van bekende (tv-)koks in de supermarkt. Respectievelijk 10% en 9% zegt daarin geïnteresseerd te zijn. Enkel in Italië zijn die cijfers lager (8% en 7% respectievelijk). In de rest van de wereld hebben een vijfde van de ondervraagden belangstelling voor zo’n producten. In Europa is gemiddeld 14% geïnteresseerd in restaurantmerken en 12% in chefproducten.

 

Auteur: 

Gondola Magazine

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen