Carrefour start na Hypermarkten, Market en Express met een vierde winkelformule in ons land. Het nieuwe Easy bevindt zich qua formaat en aanbod tussen Market en Express en moet op termijn 100 winkels tellen in België. Naast de grote Hypermarkten Carrefour, de Marketsupermarkten waar de klant zijn boodschappen meermaals per week doet en Express, dat vooral snelle maaltijdoplossingen aanbiedt, start Carrefour België met Easy. Een nieuw enseigne dat volgens Carrefour de focus legt op verse producten, die snel en eenvoudig in de winkel worden gekocht.

Vers & gemakkelijk

“Zoals de naam doet vermoeden, biedt Easy voornamelijk verse producten aan die men dagelijks, snel en eenvoudig in de winkel koopt. Met dit uniek concept beantwoordt Carrefour de vraag van de consument die steeds meer verse producten wenst te eten, zonder hiervoor diep in de beugel te moeten tasten,” klinkt het.

Wie een Easy binnenstapt zal snel merken dat de winkel grotendeels uit verse producten bestaat: groenten en fruit, vlees, vis en een ruime keuze aan vers brood, waarvan het volledige assortiment in de winkel wordt gebakken. Het aanbod wordt verder aangevuld met wat droge voeding en een beperkte keuze niet-voedingsproducten, waaronder basisproducten in drogisterij, parfumerie en hygiëne. 

Lokale promo’s

Kenmerkend voor Easy is het aanbod verse producten en de daarbij horende scherpe lokale promoties en aantrekkelijke prijzen die men dagelijks in de winkel vindt. Carrefour Easy moet dan ook de winkel worden waar men quasi elke dag zijn boodschappen komt doen.

Naast de promoties die aan de lokale klant worden aangepast, hanteert Easy ook ruime openingsuren, zoals de zondagsopening, die aan de klant van de winkel zijn aangepast.

Tussenformaat

Alle Easy-winkels zullen een commerciële oppervlakte tussen de 400 m2 en 800 m2 hebben. Easy past hiermee tussen de gekende depannage en passagewinkels Express (60 m2 – 400 m2) en de Market supermarkten die tussen de 800 m2 en 2000 m2 groot zijn. “Tel daar de Hypermarkten Carrefour bij en Carrefour is de enige winkelketen in België met 4 enseignes, die bovendien elke winkelgrootte tussen de 60 m2 en 12.000 m2 invult,” zegt Carrefour in een persmededeling. 

100 winkels

De aankondiging van Easy is groot nieuws, maar komt niet helemaal uit het niets. Carrefour heeft het winkelconcept ongeveer twee jaar uitgetest. Zo zagen we in april al elementen van het concept in Mechelen (zie foto) en Charleroi. Vandaag zijn er al twee Easy-buurtsupermarkten open: één in Antwerpen Luchtbal en één in Sint-Kwintens-Lennik. Tegen het einde van het jaar zouden nog zes andere winkels onder het Easy enseigne moeten openen, waardoor de teller tegen dan op acht zal staan. Op termijn plant Carrefour België 100 Easy buurtwinkels te openen. 

In dit artikel

In the picture