BD (Belgische Distributiedienst), marktleider en specialist in promotionele huis-aan-huis communicatie neemt Agilys over, de Belgische start-up achter de app myShopi. De overname kadert in de multichannel groeistrategie van BD.

“Het is onze ambitie om BD te laten uitgroeien tot het krachtigste multichannel activatieplatform in de markt.De consument zal dankzij ons off- en online aanbod de beste promoties kunnen vinden waar, wanneer en hoe hij wil. De adverteerder, onze klant, krijgt via de samenwerking tussen BD en myShopi de kans om zowel de traditionele consument als de digitale shopper – en meer en meer vervaagt de grens tussen beide – gericht én maximaal te bereiken”, zegt Geert Schoenmaekers, CEO van BD group.

“In een digitale wereld die steeds vlugger evolueert, zal BD ons toelaten om op korte termijn het grootste en slimste shopping platform te realiseren. De combinatie van de online shopping functionaliteiten van myShopi met het unieke bereik van diensten van BD en de data analyse expertise van DBM (DataBaseManagement, een dochteronderneming van BD group) creëert veel nieuwe mogelijkheden", klinkt het bij Philippe Van Ophem, medeoprichter van myShopi.

Start van het nieuwe verhaal: voorjaar 2014 De lancering van het nieuwe, geïntegreerde verhaal is voorzien voor de eerste helft van 2014. Door de geplande realisatie van toegevoegde waarde concepten in huis-aan-huisbedeling en digitale producten zet BD zo zijn ambitie kracht bij om het nummer 1 off- en online promotieplatform te worden in België en Italië.

De twee oprichters van myShopi blijven, vanuit die gedeelde visie, nauw betrokken met de verdere uitbouw van deze unieke samenwerking en treden in het kapitaal van BD group.

myShopi is een app voor mobile couponing en digitale shoppinglijsten, die wereldwijd al 3 miljoen keer gedownload werd. BD bereikt via de brievenbus elke week 4,39 miljoen Belgische huishoudens met folders, samples, en gerichte acties.