De Duitse hard discounter Aldi Süd zou plannen hebben om winkels te openen in China. Dat schrijft het Duitse Manager Magazin.

Er zou al sinds vorig jaar concrete interesse zijn, blijk uit vergadernotulen die het Duitse magazine kon inkijken. Aldi Nord en Aldi Süd zouden namelijk in februari 2013 besloten hebben dat Aldi Süd de meest geschikte formule is om de Chinese markt te betreden. Wanneer dit zou gebeuren, is niet duidelijk, maar volgens analisten niet voor 2018. Als Aldi effectief naar China trekt, zal de keten aanwezig op vier continenten (Europa, Amerika, Australië en Azië).

Aldi Süd ontkent de geruchten niet, maar bevestigt ook niet veel. Als internationaal actieve onderneming bekijkt de discounter naar eigen zeggen voortdurend het potentieel van buitenlandse markten, en dus ook dan van de Chinese markt.                 

Makkelijk zal het echter niet zijn. Al heel wat Westerse retailers zoals Wal-Mart en Tesco beten hun tanden stuk op China. Bovendien is de Chinese consument een brand shopper, terwijl Aldi focust op private label.