Aarbei is nummer één

Opvallende bottles: Mentos Gum Fruit Crush
Uit onderzoek van GfK blijkt dat één op zes huishoudens fruitkauwgom koopt. En welke fruitsmaak is het meest populair? Wij zouden het kunnen raden, maar Nielsen kan ook bevestigen: kauwgom met aardbeiensmaak steekt wat verkoopscijfers betreft met kop en schouders boven andere fruitkauwgoms uit. Mentos, het enige van de grote merken dat nog groeit in een dalende kauwgommarkt, combineert die kennis met het feit dat innovaties levensnoodzakelijk zijn voor deze impulscategorie en lanceert in het eerste kwartaal van 2012 Mentos Gum Fruit Crush. Deze kauwgom met 99% fruitvulling zit in een potje met een knap, verfrissend design dat zich zeker zal kunnen onderscheiden in de rayon. De nieuwe Mentos zal verkrijgbaar zijn in twee smaken, Mango en - uiteraard - aardbei. Beide varianten bevatten geen toegevoegde suikers en de fruitkristallen in het hart van de kauwgom zorgen voor de crushing experience die we nog kennen van de Mentos Ice Crush.

Maar deze lancering doet de aandacht van Mentos voor het Blistersegment alles behalve verslappen. Mentos herlanceert begin 2012 ook zijn Gum Blisters onder de naam: Mentos Gum Breeze. Hiermee wil Mentos inspelen op de aantrekkelijkheid van het blistersegment bij jongeren omwille van de lagere prijs in vergelijking met bottles of slabpacks. Hun concept Pay off 'a breeze of fresh air' moet dit segment dat de afgelopen jaren weinig innovatie kende terug vleugels geven.

Tag: 

Recente productlanceringen

Bord-Bia - NL - SIDE