3 redenen waarom golfkarton de retailsector veel geld kan opleveren

Retail beleeft moeilijke tijden. Met stagnerende omzet, dalende marges en klanten die de hand op de knip houden. Hoog tijd dus om naar de alledaagse kosten te kijken. En dan is daar al snel… golfkarton. Vrijwel elk product dat u (ver)koopt, zit in een golfkartonnen verpakking. En daar betalen producenten en retailers jaarlijks miljoenen voor. Gelukkig zijn er manieren om wat met dat geld te doen. U kunt die centen voor u laten werken, zodat ze uw kosten helpen dalen en uw verkopen stimuleren! Leest u maar even mee…

 

Golfkarton is een fantastisch verpakkingsmiddel

Het is gewoon een waarheid als een koe: golfkarton is het meest flexibele verpakkingsmateriaal. Het kan worden aangepast aan de meest uiteenlopende wensen, van een simpele bruine transportdoos tot een promotionele verpakking van luxe producten. Veel retailers zien karton echter als rommel dat aan het einde van de dag overblijft in de winkel. Goed voor een opbrengst als oud papier, maar niet meer. Een zware vergissing, dat is duidelijk.

 

Golfkarton kan ingezet worden voor specifieke wensen

Een retailer stelt tegenwoordig hoge eisen aan verpakkingsmateriaal. En met golfkarton worden die eisen ook ingewilligd. Enkele voorbeelden: er zijn kartonnen verpakkingen die wél herkenbaar zijn in uw DC. Of kartonnen verpakkingen die wél passen op uw rolcontainer. Er zijn ook kartonnen verpakkingen die u gerust 2,5 meter hoog kunt stapelen zonder productverlies. En wat dacht u van mooie kartonnen verpakkingen in de kleur van uw winkel, die zorgen voor duidelijke herkenning en die precies passen op uw schap? Of van kartonnen verpakkingen die helpen bij rayon- & schapnavigatie, of die digitaal communiceren met uw klanten? Het kan allemaal, en het is echt geen toekomstmuziek.

 

De eindgebruiker is allang fan van golfkarton

Als het aan de consument ligt, kiest hij voor golfkarton. Om ecologische redenen, want 90% van het gebruikte golfkarton wordt ingezameld en gerecycleerd. Bij retailers ligt dit percentage zelfs nog hoger. En er is meer: uit onderzoek blijkt dat de consument golfkarton als een ‘warme’ én kwalitatieve verpakking beschouwt. En da’s belangrijk, vooral omdat 70% van de aankoopbeslissingen op het winkelpunt genomen worden.

 

Nog meer weten? U vindt alle voordelen van golfkarton hier!

Auteur: 

Joram De Bock

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen