-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
De hygiëneproducent Kimberly-Clark (Kleenex, Scottex, Pulls-Ups, Huggies) presenteerde samen met de bekendmaking van de trimesterresultaten een herstructureringsplan. Dit beoogt een besparing van 120 à 140 miljoen dollar per jaar. Een maatregel die de kosten verbonden aan de afstoting van de medische tak (die een spin-off wordt) van de groep op te vangen. Vanaf nu tot eind 2016 zouden tussen de 1.100 en 1.300 banen verdwijnen.
"Het herstructureringsplan dat we gaan uitvoeren zal onze onderneming efficiënter maken, de oprichtingskosten van de spin-off opvangen en ons meer flexibiliteit bieden voor een toekomstige groei", aldus Thomas J. Falk, CEO van Kimberly-Clark.
Twee jaar geleden kondigde Kimberly Clark reeds aan 1.300 à 1.500 banen in Europa te schrappen in de sector luiers en papieren zakdoeken.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?