All news

woensdag 04 maart 2015
Easy Caddy
Retail

Eind 2013 verraste Carrefour België door zijn winkel in Moerbeke-Waas om te vormen tot Easy Caddy. Onder deze naam wordt een nieuwe winkelformule getest. Het nieuws bleef aanvankelijk onder de radar omdat Carrefour dit project bewust stil hield. Het werd vooral een “laboratorium” genoemd door Carrefour, maar ondertussen gaat de retailer wel een tweede Easy Caddy-winkel openen. Het is de Carrefour-supermarkt in Melsele die tot Easy Caddy wordt omgedoopt.

Lees meer
woensdag 04 maart 2015
ed
Retail

In juni nam Carrefour de 800 Franse winkels van discountketen Dia over. Dat was een beetje thuiskomen voor Dia, dat tot 2011 nog deel uitmaakte van de Groupe Carrefour onder de naam Ed. De overnemer zou een deel van de bestaande Dia-winkels nu terug tot Ed willen omdopen. Dat schrijven onze Franse collega’s van Linéaires.

 

Lees meer
woensdag 04 maart 2015
Lagardère
Retail

Lagardère gaat zijn Belgische persdistributieactiviteiten verkopen. Het bedrijf zoekt een overnemer voor de 160 Belgische Press Shop-verkooppunten en voor kranten- en tijdschriftenverdeler AMP. Dat schrijven onze collega’s van De Tijd en L’Echo.

Lees meer
woensdag 04 maart 2015
Lidl see you in venice
Retail

Op 9 maart ligt de eerste modecollectie van Lidl in de winkels en om die voor te stellen organiseerde de retailer een heus modedefilé. Een evenement dat we niet konden missen. Want zeg nu zelf: het gebeurt niet elke dag dat een discounter een modeshow organiseert, toch?

Lees meer
maandag 02 maart 2015
Retail

Albert Heijn opent op woensdag 11 maart zijn allereerste Pick Up Points in België. De supermarktketen opent meteen drie afhaalpunten op één dag, waaronder één stand-alone Pick Up Point aan de A12 in Wilrijk.

Lees meer
maandag 02 maart 2015
Innovation
Fmcg

Innovatie is de brandstof voor de groei van de categorieën. Zonder innovatie zouden deze wegkwijnen, als door een tekort aan zuurstof. Bij Gondola leeft deze overtuiging zeer sterk en deze overtuiging wordt gedeeld door alle Belgische retailers. Het verheugt ons te kunnen vaststellen dat ook deze keer alle Belgische retailers weer in de jury van de INN'awards willen plaatsnemen. Zoals elk jaar zullen ze elk product weer zeer gedegen evalueren of proeven alvorens erover in discussie te gaan. Daarbij baseren zij zich ook op de gegevens en analyses van onze partners Nielsen en GfK.

Lees meer
donderdag 26 februari 2015
Cara Pils
Food

Dat Cara Pils gewoon Cara Pils blijft en niet van naam veranderd, kon u hier eerder al lezen. De verpakking gaat echter wel zeker veranderen. Na het consumentenprotest tegen een naamsverandering, wil Colruyt zijn klanten verder betrekken in de restyling van zijn budgetbier. Colruyt Group roept de consument op om op een speciale website te stemmen welk design de toekomstige verpakking wordt van Cara.

Lees meer
donderdag 26 februari 2015
Retail

Albert Heijn wist in het laatste kwartaal de identieke omzetgroei in België vast te houden. De supermarktketen blijft dus populair bij de Belgische consument, die de bestaande winkels blijft bezoeken.

 

Lees meer
woensdag 25 februari 2015
Fmcg

Mondelez, dat gaat fuseren met D.E Master Blenders 1753 (het vroegere Douwe Egberts), verkoopt zijn Franse koffiemerk Carte Noire. Dat was vereist om voldoende concurrentie op de Europese markt te verzekeren.

Lees meer
dinsdag 24 februari 2015
Fmcg

De massala steunbetuigingen aan Cara Pils hebben hun effect niet gemist: het budgetbier blijft gewoon bestaan onder de naam Cara Pils. Colruyt Group gaat nu zelfs een stap verder en vraagt de consument nu om mee te beslissen over de nieuwe look voor het bier.

Lees meer
dinsdag 24 februari 2015
Digital

Schoenen Torfs en bol.com gaan samenwerken voor de uitbreiding van het gamma lederwaren en handtassen van de webwinkel. De Belgische ondernemer gaat meer dan 800 handtassen verkopen via bol.com.

Lees meer
maandag 23 februari 2015
Retail

Het ontwerpakkoord dat de bediendevakbonden bij Delhaize eerder bereikten met de directie, is nu ook definitief goedgekeurd. Dat melden de vakbonden LBC en BBTK.

Lees meer
vrijdag 20 februari 2015
Retail

Het consumentenvertrouwen is in februari voor de derde maand op rij gestegen en is zo naar het hoogste peil in twaalf maanden geklommen. De indicator van het consumentenvertrouwen bevindt zich hiermee opnieuw boven het niveau van het langetermijngemiddelde (-7) voor de periode 1990-2015.

Lees meer
vrijdag 20 februari 2015
Non Food

De Belgische non-food markt heeft het jaar 2014 positief kunnen afsluiten. In het vierde, en belangrijkste, kwartaal was er een groei van 1,9%. Dat blijkt uit het laatste GfK Retail Report. Veel reden om te juichen is er echter, want die groei komt bijna volledig van de smartphoneverkoop.

Lees meer
vrijdag 20 februari 2015
Leonidas Chocolates Café’
Food

Pralinemaker Leonidas opent in Kinepolis Antwerpen zijn eerste ‘Leonidas Chocolates Café’ in een bioscoop. Het gaat om een concept waar klanten zowel chocolade als warme en koude dranken kunnen verkrijgen.

Lees meer
donderdag 19 februari 2015
fax
Retail

Ongeveer 20 jaar nadat het grote publiek kennis maakte met e-mail, gaat hard discounter Aldi ook overstag (althans in Nederland). De hard discounter was tot voor kort enkel bereikbaar via telefoon of… fax.

Lees meer
donderdag 19 februari 2015
Savecara
Food

Colruyt heeft plannen om de naam Cara Pils te laten verdwijnen. De retailer wil zijn budgetbier herdopen tot Everyday Pils, maar consumenten protesteren tegen de naamsverandering met een petitie, Facebook-acties en de hashtag #savecara. Colruyt overweegt ondertussen om terug te komen op zijn plannen.

Lees meer
woensdag 18 februari 2015
Digital
Digital

Terwijl de wereld rondom ons alsmaar digitaler wordt, wil de consument meer menselijk contact. Dat is de paradoxale conclusie van het Trends 2015-rapport van Fjord, een agentschap dat deel uitmaakt van Accenture Digital. De studie identificeert 9 digitale trends voor 2015.

 

1. Mensen, geen machines

Lees meer
woensdag 18 februari 2015
Non Food

Het Deense Lego is het sterkste merk ter wereld, althans volgens de ranglijst van het Britse onderzoeksbureau Brand Finance. De hoogste FMCG-namen in het lijstje zijn Unilever en Red Bull.

Lees meer
dinsdag 17 februari 2015
Retail

In maart maakt Albert Heijn zijn nieuwe online strategie voor België bekend, maar we weten nu al dat Pick Up Points daar deel van zullen uitmaken. Op AH.be vinden we immers al drie mogelijk afhaalpunten terug.

Lees meer

Pagina's