All news

vrijdag 29 augustus 2014
Finley
Fmcg

Coca-Cola introduceert binnenkort Fïnley op de Belgische markt, een nieuw frisdrankmerk voor volwassenen. “Onze grootste lancering sinds Coca-Cola Zero” klinkt het bij de producent.

Lees meer
donderdag 28 augustus 2014
Fairtrade belgium
Fmcg

Max Havelaar viert zijn 25ste verjaardag met een naamsverandering in Fairtrade Belgium. Om de associatie met koffie te overstijgen, en om beter aan te sluiten bij internationale zusterorganisaties. De organisatie wil ook de samenwerkingsverbanden met retailketens en producenten verder versterken.

Lees meer
donderdag 28 augustus 2014
Retail

Vanaf 1 september nemen gezonde snacks en drankjes het voortouw aan de kassa van de 300 Lidl-winkels. Snoepgoed speelt zo niet langer de eerste viool aan de Lidl-kassa.

 

Lees meer
woensdag 27 augustus 2014
Retail

Naar jaarlijkse gewoonte nam consumentenorganisatie Test-Aankoop ook dit jaar de supermarktprijzen onder de loep. De uitslag? Colruyt blijft de prijsbreker bij uitstek, al krijgt het steeds meer concurrentie van Red Market en Leader Price. Albert Heijn wordt opnieuw iets duurder.

Lees meer
dinsdag 26 augustus 2014
Fmcg

Palm Breweries gaat voortaan onder de naam “Palm Belgian Craft Brewers” door het leven. Bij de naamsverandering hoort ook een ander logo, en een nieuw bier.

Lees meer
dinsdag 26 augustus 2014
Food

Ondanks een lichte omzetdaling, boekte Ter Beke in de eerste jaarhelft van 2014 bijna 20% meer winst. Het resultaat van een doorgedreven kostenbeheersing en het herstelde vertrouwen van de consument in bereide lasagnes.

Lees meer
dinsdag 26 augustus 2014
Non Food

Macintosh Retail Group heeft een akkoord bereikt met het Nederlandse DFM Participaties over de verkoop van Scapino België. De overnemer gaat de 24 winkels omdopen tot ‘The Fashion Market’.

 

Lees meer
vrijdag 22 augustus 2014
Non Food

De overeenkomst tussen Colruyt Group en kledingketen ZEB heeft van de Belgische Mededingingsautoriteit groen licht gekregen.

 

Lees meer
vrijdag 22 augustus 2014
Retail

Lidl lanceert vanaf volgende week een nieuwe, “trendy” kledinglijn in het Verenigd Koninkrijk. Ook in België zal de discounter vanaf begin 2015 zijn kledingaanbod fors uitbreiden.

Lees meer
vrijdag 22 augustus 2014
Retail

Het vertrouwen van de Belgische consument is in de maand augustus lichtjes gedaald en staat nu op het laagste peil sinds 12 maanden. Dat meldt de Nationale Bank van België.

 

Ten op zichte van juli 2014 is de indicator van het vertrouwen verder gedaald van -10 tot -11.

 

De vooruitzichten over de economische situatie verslechterden voor de tweede maand op rij. Op persoonlijk vlak verwachten de gezinnen een verslechtering van de financiële situatie.

Lees meer
donderdag 21 augustus 2014
Retail

Alvo, de groepering van zelfstandige supermarktuitbaters, krijgt vanaf 2015 een nieuwe algemeen directeur. Huidig topman Etienne Vanbosseghem gaat op pensioen en wordt opgevolgd door Jan Pelgrims.

 

Pelgrims is momenteel nog aankoper van Spar Retail (Colruyt Group), maar verhuist vanaf 1 september naar Alvo om zich in te werken. Op 1 januari 2015 gaat Etienne Vanbosseghem op pensioen en zal Pelgrims hem officieel opvolgen. Hij zal de dagelijkse leiding van Alvo op zich nemen, en de komende jaren een nieuw strategisch plan uit te voeren voor de groep.

 

Lees meer
donderdag 21 augustus 2014
Retail

Het gaat goed met Albert Heijn in ons land. De keten kondigde zopas enkele nieuwe winkels aan, en realiseerde in het afgelopen kwartaal een dubbelcijferige omzetgroei. Dat blijkt uit de tweede kwartaalcijfers van moederbedrijf Ahold.

 

Lees meer
donderdag 21 augustus 2014
Retail

Discounter Lidl breidt zijn wijnassortiment uit met enkele Franse topwijnen. Met flessen die tot 99 euro gaan, krikt de keten zo haar imago verder op.

 

Dat Lidl zich niet langer als hard discounter positioneert is al een tijdje duidelijk. De keten zet nu een stap verder in haar “smart discount”-strategie met de lancering van 87 Franse domeinwijnen.

 

Lees meer
donderdag 21 augustus 2014
Retail

Technologiebedrijf Uber, dat vooral bekend is van zijn taxi-app, heeft deze week het e-commerceproject “Corner Store” gelanceerd in de VS. Klanten kunnen met het proefproject 100 verschillende drogisterijproducten bestellen en laten leveren via de Uber-app.

Lees meer
woensdag 20 augustus 2014
Retail

De nieuwe Waalse regering wil statiegeld invoeren op blikjes en plastic flessen. Dat heeft bevoegd minister Carlo di Antonio (CDH) gisteren gezegd op radiozender BEL Rtl.

Lees meer
woensdag 20 augustus 2014
Retail

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn zet zijn opmars in ons land verder. De retailer kondigt de opening aan van nieuwe winkels in Nijlen en Westmalle dit najaar. In beide gevallen wordt een Alvo-winkel omgeturnd tot AH. 
 

De expansie van Albert Heijn gaat zo alweer ten koste van een concurrent. Eerder kondigde de retailer immers aan dat de AD Delhaize van Maaseik ook een AH wordt dit najaar.

 

Lees meer
woensdag 20 augustus 2014
Retail

Delhaize Group zou haar Amerikaanse discountketen Bottom Dollar van de hand willen doen. Dat schrijft het Amerikaanse vakblad Food Trade News.

 

“De discountketen van Delhaize Amerika heeft blijkbaar genoeg gekregen van de hevige concurrentie en is de verkoop van haar 66 winkels in Pennsylvania, Zuid-New Jersey en Noordoost-Ohio aan het onderzoeken”, schrijven onze Amerikaanse collega’s van Food Trade News.

 

Lees meer
woensdag 20 augustus 2014
Fmcg

Dat Procter & Gamble een honderdtal merken gaat verkopen, kon u hier onlangs al lezen. Welke dat zullen zijn, is nog niet helemaal duidelijk maar volgens persagentschap Reuters zitten batterijmerk Duracell en scheermachinemerk Braun er alvast tussen.

Lees meer
dinsdag 19 augustus 2014
Retail

Lidl zet zijn opmars in Nederland verder. Uit het grootschalige Consumentenonderzoek van Deloitte blijkt dat bijna de helft van onze Noorderburen in 2013 een Lidl bezocht, en dat de discounter voor 13% de voornaamste supermarkt is.

 

Lees meer
dinsdag 19 augustus 2014
Retail

Het Russische importverbod op Westerse landbouwproducten raakt de Belgische land- en tuinbouwers hard. Makro wil de lokale producenten daarom een hart onder de riem stoppen en zet tal van acties ter promotie van Belgische producten op. Alle klanten krijgen bovendien een gratis peer.

Lees meer

Pagina's